Bardienstbeleid bij de Vereniging

Welkom bij het nieuwe seizoen op ALTA. Het vervullen van bardiensten is een waardevol onderdeel van ons lidmaatschap. Niet alleen draagt het bij aan de gastvrije sfeer waar we als vereniging bekend om staan, maar het helpt ons ook om de kosten laag te houden en extra voorzieningen te realiseren. Samen dragen we de vereniging, en de inzet van alle leden achter de bar zorgt voor een levendige en betrokken club.

Inschrijftermijn

De barcommissie is het hele jaar druk met het realiseren van een juiste bezetting op de club. Er zijn een aantal piekmomenten waarop we meer bezetting nodig hebben, het is dan ook extra gezellig op de club! Deze momenten zijn vooral in het voorjaar tijdens de druk bezette voorjaarscompetitie en toernooien, daarom willen we jullie verzoeken om voor 31 maart 2025 je bardiensten in te plannen. Dan kunnen we een goede bezetting, lage kosten en gezelligheid garanderen. Deze momenten zijn vaak de gezelligste tijden op de club, waarin leden, bezoekers en teams samenkomen voor een drankje en een praatje. Met jouw inzet achter de bar help je mee om van deze periodes een succes te maken en de club een warme, gastvrije sfeer te geven.

Bardienstverplichting

Het bardienstjaar loopt van 1 januari tot en met 31 december. Voor alle leden geldt de verplichting van 8 uur bardienst. Leden tot 18 zijn vrijgesteld. Ook leden vanaf 75 jaar zijn vrijgesteld van bardienst maar uiteraard mogen zij gerust een dienst plannen als zij dit leuk vinden.

Bardienst inplannen

Je kunt je bardiensten eenvoudig inplannen via onze ClubApp. Zorg ervoor dat je dit vóór de aangegeven datum doet. Voor deze datum moet ook de contributie zijn betaald en moet het IVA-certificaat (Instructie Verantwoord Alcohol schenken) naar de ledenadministratie gestuurd worden. Zonder gepland rooster of certificaat kan je speelrecht beperkt worden.

Afkoopregeling

Wanneer het echt niet lukt om een bardienst of een alternatieve bardienst te plannen is er de mogelijkheid om bardiensturen af te kopen. Wanneer je wil afkopen stuur je voor 31 maart een mail naar bar@altatennis.nl waarin je aangeeft hoeveel uur je wil afkopen (kan vanaf 2 uur). Voor 8 uur bardienst bedraagt de afkoopsom € 120,-. Voor de betaling van de afkoopsom ontvang je een tikkie per mail.

Niet ingepland of afgekocht voor 31 maart?

Let op: heb je op 31 maart nog niet afgekocht of ingeschreven voor bardiensten, dan zal je pas geblokkeerd worden waardoor je niet kunt afhangen voor vrijspelen. Als je na 31 maart alsnog je diensten inpland of afkoopt dan dien je zelf een mail te sturen maar bar@altatennis.nl met het verzoek om je pas te deblokkeren. Wanneer op 1 juli nog niet is afgekocht of ingepland dan zal er een verhoogde afkoopsom gelden van € 150,-. Voor de nog openstaande uren zal de vereniging automatisch de benodigde afkoopsom incasseren.

Instructies en ondersteuning

We hebben diverse hulpmiddelen beschikbaar om je bardienst soepel te laten verlopen, deze vind je op de website of in de map met handleidingen achter de bar. Neem deze door voordat je aan je dienst begint om goed voorbereid te zijn. Wil je graag vooraf een persoonlijke instructie door iemand van de Barcie mail dan even naar bar@altatennis.nl.

Vervanging en overname

Kan je onverwacht je bardienst niet draaien? Geen probleem, tot 2 weken voor de geplande datum kun je deze verwijderen en een nieuwe dienst inplannen.

Wanneer je binnen de 2 weken van de geplande bardienst zit, kun je deze op ‘overnemen’ zetten. Als iemand je dienst overneemt, plan dan een nieuwe dienst in om aan je verplichtingen te voldoen. Wanneer je ziet dat je dienst niet wordt overgenomen mail dan naar bar@altatennis.nl zodat wij via de invalgroep nog kunnen proberen om een betaalde vervanger te regelen. Houd er wel rekening mee dat je verantwoordelijk blijft voor je bardienst totdat een vervanger zich heeft gemeld.

Invallerslijst

Wil je extra diensten tegen betaling doen? Dan kun je je via bar@altatennis.nl aanmelden voor onze betaalde invallersgroep (vanaf 16 jaar). Welke gegevens hebben wij nodig alvorens wij je kunnen opnemen in deze invalgroep:

  • Naam
  • Geboortedatum
  • E-mailadres
  • Mobiel nummer
  • Bankrekeningnummer
  • IVA certificaat